Hoi An. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sander - WaarBenJij.nu Hoi An. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sander - WaarBenJij.nu

Hoi An.

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 December 2010 | Vietnam, Hoi An

We begonnen in Hanoi met ruim 30 graden. Inmiddels zitten we 800 km zuidelijker en wat denk je....het valt hier soms met bakken uit de lucht!!!!! Loop je gewoon met een poncho door een tropisch regenwoud...
Nu het goede bericht, bier is errrrug goedkoop !!!!!!!!! We kunnen hier even genieten van een biertje dat slechts 3000 dong kost en het smaakt ook nog goed (wat nou Jaeger :P ). Dit is ongeveer 1/9 van 1 euro, iets meer dan 10 cent dus. Beter!!!!
Hollanders als we zijn hebben we het er natuurlijk gelijk van genomen :-)

Ook in Hoi An zijn de mensen uiterst vriendelijk. Gisteren hebben Rodney (Rot-ni) en ik onze eerste woorden/zinnen vietnamees geleerd. Dat valt zeg maar niet echt mee, maar ach, het was leuk!!
We kunnen overigens inmiddels wel 'hai chai bia' goed uitspreken :-) . Deze is nog makkelijk.
Richard, je begrijpt nu wel dat ik nog heel ff op jouw uitspraak moet oefenen maar ik blijf oefenen...

Ondanks dit alles hebben we ook nog wat gezien hier in Hoi An. Het is echt een prachtige stad (unesco). Ook zijn we naar My Son (mi-son) geweest (ook unesco). Hier hebben we verwoeste tempels gezien, mooi, maar in thailand heb ik iets soortgelijks en grootschaliger gezien (ayyuthaya)

Morgen eerst uitslapen en dan smiddags een lange treinreis (10 uren) en dan komen we uit in Nha Trang, badplaats van Vietnam. Heerlijk niks doen dus!!!!!!!!!!

Tam biet!!!!!!!!!

  • 08 December 2010 - 13:42

    Chris:

    Zo jullie lopen daar alleen maar te zuipen. blij dat jullie nog steeds leven.
    koop nog maar een paar biertjes voor mij dan. goeie reis verder.

  • 08 December 2010 - 16:13

    Nico:

    Sanders,

    Wel je flesjes bier terugbrengen he! Ik zou dat statiegeld niet laten zitten met zulke prijzen!!


  • 09 December 2010 - 07:53

    Sandra Betorina:

    Leuk, leuk, leuk! Hou ons maar lekker op de hoogte van jullie belevenissen!

    Groeten uit een koud en glad Nederland van Sandra

  • 10 December 2010 - 16:39

    Teun:

    Biertjes voor 10 cent.
    Hmmm.. kunnen jullie niet een paar hectoliters voor me meenemen??
    Veel plezier daar in Vietnam.
    Rodney rennen uit een taxi??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Sander

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 61145

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 21 Augustus 2017

Thailand en Laos

06 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Thailand

11 Mei 2015 - 04 Juni 2015

Roadtrip USA

22 Maart 2014 - 07 April 2014

Mijn rondreis door de Caribbean

25 April 2013 - 24 Mei 2013

Thailand, Cambodja en Maleisië

23 September 2011 - 14 Oktober 2011

Mijn rondreis door China

26 November 2010 - 24 December 2010

Mijn rondreis door Thailand en Vietnam

Landen bezocht: