Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sander - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sander - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 December 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanmorgen vroeg om 8 uur in Saigon (Ho Chi Minh Stad) aangekomen na een (laatste) nachttreinreis van 10 uren, uurtje vertraging gehad.
We zitten nu in het backpackersgebied (district 1) van Saigon.
Vandaag een gedeelte van de stad verkent en het is hier echt 'Crazy Traffic!!!' (Hanoi is hier niks bij).
Het is hier echt ongelooflijk druk, erg lawaaiig (veel toeterend verkeer) met een overloed aan brommers. Voorrangsregels??? Wat zijn dat???? Totaal niet dus!!
Vaak gewoon verkeer in beide richtingen. Het mooie is dat iedereen met elkaar rekening houdt en het gaat altijd goed.
We hebben inmiddels geleerd om gewoon in de volle verkeersdrukte een weg zigzaggend over te steken. In Nederland zal dit overigens een levensgevaarlijke situatie zijn.
Ik hoop zo ook een korte video op de site te zetten.
Vandaag hebben we een aantal bezichtingen gedaan: Notre Dame van Saigon, Indenpendence Palace, War Remnants Museum.
Het Indenpendence Palace was ooit het regeringsgebouw van Zuid Vietnam. In 1975 ramden Noord Vietnamese tanks dit complex binnen wat gelijk het einde van de oorlog was.
Zeer indrukwekkend was het War Remnants Museum. Dit museum is opgericht na de oorlog in 1976. We hebben verschrikkelijke foto's en verhalen gezien en gelezen
Het doel van dit museum is om de boodschap over te brengen: 'Say no to war!' . Die boodschap is bij ons zeker aangekomen.
Morgenvroeg gaan we naar de Chu Chi Tunnels waar de Vietcong zich in de oorlog schuil hielt.
Laterss en tot het volgende verslag!

Foto's volgen nog