Beijing - Chinese Muur, Olympisch Dorp, Plein - Reisverslag uit Peking, China van Sander - WaarBenJij.nu Beijing - Chinese Muur, Olympisch Dorp, Plein - Reisverslag uit Peking, China van Sander - WaarBenJij.nu

Beijing - Chinese Muur, Olympisch Dorp, Plein

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 September 2011 | China, Peking

Vandaag onze trip naar de Chinese Muur. Vroeg op, want we werden om half 7 uit hotel opgehaald, met de bedoeling om de echte drukke ochtendspits voor te zijn. Ook niet helemaal uitgerust, omdat we voor ons gevoel op een stukje plank geslapen hebben…

Aangekomen bij de Muur werden we op de voet van de berg afgezet, waar we vervolgens met een kabelbaan naar boven werden gebracht naar de Muur. Niet goed voor de hoogtevrees maar zeker wel een mooi uitzicht. De muur zelf is wel indrukwekkend, zeker als je weet dat die muur zo lang is, meer dan 7000 km.

Op onze laatste dag in Beijing hebben we het Olympisch Dorp en de Plein van de Hemelse Vrede bezocht. In het dorp hebben we o.a het Olympisch stadion, de Water Cube (Michael Phelps 8x goud) en het Nationaal Indoor Stadion gezien. Natuurlijk hebben de Chinezen toegeleefd naar de Spelen, dit zie je bijvoorbeeld aan de speciaal voor de Spelen aangelegde metro-lijn. We vonden het absoluut de moeite waard, waarbij Bernice terecht opmerkte dat er ook hele mooie plantjes stonden!

Na het dorp op naar de Plein van de Hemelse Vrede. Dit plein ligt in het centrum van Beijing en is met een lengte van bijna een kilometer het grootste plein van de wereld. In het midden van het plein ligt het mausoleum van Mao Zedong, voorzitter van de Communistische Partij die in 1976 overleed. Helaas hebben we het gebalsemde lichaam niet kunnen zien, want dit kan maar een paar uren per dag.

We zijn nu aan het einde van ons verblijf in Beijing en gaan nu het massale leventje hier verlaten. Een drukke metropool en vergeleken met bijvoorbeeld Bangkok en stuk moderner omdat Beijing bijvoorbeeld een groot metro netwerk heeft. De prijs ligt over het algemeen ook net iets hoger maar het aantal toeristen lijkt in Beijing toch een stuk minder te zijn. Mensen spreken mij overigens regelmatig gewoon in het Chinees aan, wat moet ik daar nu weer van vinden dan….? En al ben ik overigens ff weg, wordt Bernice ongevraagd door Chinezen gefotografeerd met daarbij zelfs een Chinees kind op schoot geduwd. Hoezo dat dan??

• 29 September 2011 - 08:08

Herman:

Wow, wat een trip weer !!!
    Volgens mij hebben jullie hele mooie dingen gezien; wij zien daar wat minder van want jullie staan overal voor ;-)
    En Sander, als je in het chinees aangesproken wordt dan geef je toch gewoon netjes antwoord ? Wat is daar nou ingewikkeld aan ?

• 01 Oktober 2011 - 05:31

Maikel:

Weer een goed verslag met mooie foto's!!

Veel plezier!!

Groeten Maikel en Daphne