Xi'an - Terrecotta Army - Reisverslag uit Xianyang, China van Sander - WaarBenJij.nu Xi'an - Terrecotta Army - Reisverslag uit Xianyang, China van Sander - WaarBenJij.nu

Xi'an - Terrecotta Army

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 September 2011 | China, Xianyang

Xi’An

Vanuit Beijing zijn we naar Xi’an gevlogen. Helaas niet met de trein, want het blijkt dat je deze ver van tevoren moet boeken (daar hadden we dus ff geen rekening mee gehouden) Inmiddels zijn we nu 2 dagen in Xi’An. Dit is de oude hoofdstad van China, dat bestaat uit het platteland en de binnenstad die zich scheidt door een stadsmuur van bijna 14 kilometer. In deze dagen is het rond de 21 graden, niet tropisch dus, maar ook in China beginnen nu de ‘koudere’ maanden. We zijn naar deze stad gekomen om de ‘Terracotta Army’ te zien.

Gisteren hebben we de stad verkent en wat gegeten in een Chinees restaurant. Het is niet altijd even makkelijk om wat te bestellen, we beginnen vaak netjes in het Engels, maar eindigen vaak wijzend en handgebarend, misschien moeten we straks maar met het laatste beginnen :) Als je uiteindelijk je schaaltje eten krijgt is het best lekker en kan je er met je stokjes extra lang van genieten :P

Vandaag een bezoek aan het Terracotta leger. Het was voor Bernice nog wel even Rush Hour vanmorgen, want we werden om half 9 opgehaald maar werden pas om 8.02 uur wakker. Het is haar gelukt om binnen een kwartier te douchen, de hotelkamer met 1 dag te verlengen én te ontbijten ( het is dus allemaal wel mogelijk :P).

Het Terracotta leger is genoemd naar een archeologische vondst in 1974 van meer dan 8000 van klei gemaakte Terracotta figuren (veel van deze zijn gerestaureerd). Ze zijn tussen de 1.60 en 1.80 en zijn allemaal verschillend. Deze figuren zijn in opdracht van de eerste keizer van China (ver vóór Christus) gebouwd als onderdeel van zijn mausoleum. Het leger bestond o.a. uit het volk, kruisboogschieters en paarden, om zo het graf te beschermen tegen aanvallen. Het leger is in 17 jaar tijd gebouwd door ongeveer 650.000 arbeiders. Het bezoek aan dit leger was erg indrukwekkend en zeker één om niet te vergeten!

Morgen hopen we naar Guilin (zuidelijker) te vliegen waar we uitkijken naar de karstgebergten.

• 30 September 2011 - 09:04

Herman:

Leuke fotoreportage !!!
    en eh, 't was zeker wel zoeken naar een chinees restaurant ? ;-)

• 30 September 2011 - 14:39

Nico:

Ha Sander,

Ziet er goed uit allemaal.

Voordat jullie in Hong Kong zijn eten jullie beter met chopsticks dan met mes en vork !

Have fun.

Mzl,
    Nico

• 01 Oktober 2011 - 06:53

Chris:

dag sander en bernice, leuke verslagen. volgens mij hebben jullie het wel naar je zin. veel plezier de komende weken en heel huids terug komen.

gr chris