Guillin - Reisverslag uit Guilin, China van Sander - WaarBenJij.nu Guillin - Reisverslag uit Guilin, China van Sander - WaarBenJij.nu

Guillin

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 Oktober 2011 | China, Guilin

Vandaag zijn wij aangekomen op een plek waar zich de grootste rijst velden van de wereld bevinden. Omdat we verwachten dat dit hele mooie en rustige gebieden zijn, hebben we besloten om hier een paar dagen te verblijven. We zitten dan nu ook in een hotel dat midden in deze rijstvelden ligt op een hoogte van zo’n 2000 meter. Helaas hebben we deze velden nog niet gezien omdat het mistig is. Daarbij komt het ook met bakken uit de hemel en als het 10 graden boven nul is hebben we nog geluk (hoe ver moet ik op vakantie gaan dan?) We hopen nu in ieder geval dat de mist weg zal trekken in de komende dagen.

In de afgelopen dagen zijn we in Guilin geweest. Door een ‘kleine’ fout tijdens het boeken van een hotel (we hadden een dag later pas geboekt), hadden we midden in de nacht bij aankomst geen overnachtigingsplek. Onze taxichauffeur heeft vervolgens zijn best gedaan om ons ergens anders onder te brengen. Maar na zo’n anderhalf uur zo’n 8 keer aangeklopt te hebben bij een hotel dat al vol zat, wist hij het ook niet meer, en heeft toen tot onze grote verbazing het maar eens geprobeerd bij een nachtelijke massagesalon. Bij de eerste keer zeiden we dat we dit niet wilden en reden we weg; bij de tweede keer bleek het een hotel met hele sjieke spa en massage, waar alleen nog in een massagkamer plek vrij was. We waren allang blij dat we toch ergens terecht konden, maar dachten toch wel dat je hier niet alleen voor een voetmassage terecht kan…. Het idee alléén al, ranzig!!.... volgende keer deze ellende en 75 euro besparen door gelijk goed te boeken :P

Guilin was overigens erg de moeite waard. Zowel binnen de stad als erbuiten komen prachtige karstgebergten voor. We hebben daarom met een bamboe bootje een mooie tocht gemaakt over de Li-Rivier. Helaas heb ik zelf minder kunnen genieten hiervan, doordat het hard regende en erg koud was en ik daardoor bijna onderkoeld was. Na wat droge kleren gekocht te hebben ging het wel weer, om ‘s avonds weer een mooie boottocht met ditmaal Chinese shows te maken, waarbij we aansluitend in de Irish Pub beland zijn :P Helemaal goed dus :)

• 05 Oktober 2011 - 19:41

Remco En Roxan:

Ome Sander,

Wat een verhaal van de zoektocht naar een slaapplaats in Guilin.
    Al met al toch nog een happy end begrijpen we.

Veel plezier nog!