Longji Rice Terrace - Reisverslag uit Guilin, China van Sander - WaarBenJij.nu Longji Rice Terrace - Reisverslag uit Guilin, China van Sander - WaarBenJij.nu

Longji Rice Terrace

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 Oktober 2011 | China, Guilin

Toen we vanmorgen vanuit onze hotelkamer naar buiten keken, zagen we dat de mist geleidelijk aan weg trok. Eindelijk!!!!!!!!! De afgelopen 2 dagen hebben wij door de mist het fraaie landschap hier niet kunnen zien.

We zitten in een hotel midden in de rijstvelden op meer dan 2000 meter hoogte. Dit hotel ligt in een dorpje, genaamd Ping’An, waar veel rust is, de kippen ook overal in alle rust vrij rondlopen en de vrouwen gewoon buiten de was doen met het bergwater dat door een bamboo uiteindelijk in de wasteil terecht komt. Zo tegen 11 uur in de morgen zie je de eerste groep toeristen met een vooroplopende gids die een herkenbaar vlaggetje in de lucht houdt, zigzaggend en klauterend over de nauwe trappen naar boven lopen. In het hotel voelt het heel goed. Dit komt mede door de gastvrouw, een voor Chinese begrippen uitstekend Engels sprekende vrouw van rond de 50 (!!) jaar. Altijd vriendelijk en in staat om ff bij je aan tafel te zitten. Tussendoor geeft ze ook Engelse les aan haar personeel. Hoe gewoon kan het zijn. Het is al met al bijzonder om in dit plaatje te verblijven.

Nu de mist weggetrokken is zagen we voor het eerst de prachtige goudkleurige rijstvelden. Het is oogsttijd. Dit maakt het helemaal ‘af’ hier. We zijn er dan dus ook vandaag op uit getrokken om in alle rust door de rijstvelden en een enkel dorpje heen te lopen en zo van de schitterende uitzichten te genieten.
Onderweg hebben we genoten de bamboo-bomen, de rijstgeur van de velden, de groeiende pepers, stromende beekjes en de krekels.

Totaal hebben we vandaag trouwens 103 foto’s gemaakt (de gemiddelde chinees doet ons dat niet na :P) , wat aangeeft dat dit wel (letterlijk) een hoogtepunt was.

Onderweg hebben we overigens nog kennis gemaakt met de Long Hairs. Dit is een bepaalde stam in China die hier in de bergen woont. Ze kenmerken zich door hun lange haren, maar vind je het eigenlijk gek, want hier in de middle of nowhere is toch nergens een kapper te vinden… :P

Morgen ons vertrek uit dit dorpje, terug naar Guilin, waar wij de nachttrein zullen nemen naar Hong Kong, reisduur 13 uur

We zullen hierbij nog vaak terug denken aan al het rustige hier…….

• 08 Oktober 2011 - 07:14

Niels:

Hey Sander en berniche!!,.....leuke verslagen,....vooral de fotoos zijn leuk cker die lanharige!!,....hahahha,....viel spaB nog!!,...grtz niels

• 09 Oktober 2011 - 15:27

Roxanta:

Hey Sander en Bernice, ik denk dat jullie op het moment dat jullie terugkomen heel China hebben kunnen bezichtigen. China is heel erg groot. Heel veel succes met jullie rondreis in China en Hong Kong. Ik heb van al heel veel foto´s mogen kijken en genieten. Tot volgende week horens weer

• 09 Oktober 2011 - 19:37

Rodney:

Ha Sander en Bernice.. dat is het echte vakantiegevoel, je laten dragen door de locals. Die lange haren zijn geen extensions toch :-)?

Veel plezier nog in China!