Siem Reap - Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sander - WaarBenJij.nu Siem Reap - Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sander - WaarBenJij.nu

Siem Reap - Angkor Wat

Blijf op de hoogte en volg Sander

03 Mei 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag Tempeltjesdag in een gloedhete zon. Met zo'n 35 graden en weinig wind was het eigenlijk niet meer te harden. Inmiddels kijk ik er in Cambodja ook niet meer van op dat er in een restaurant een plastic liter fles water met glas voor je neus wordt gezet als je om een 'groot' water vraagt. Zo uit de grootverpakking uit de supermarkt gehaald bij wijze van spreke en op je tafel gezet!!! Veel plezier ermee!!!!! (doe het anders in een kan of zo, maar nee :-) ) Op dat moment kijk je elkaar met verbazing aan en denk je 'het zal wel' :-) , maar eigenlijk is het gezien de hitte toch best wel begrijpelijk.

Angkor Wat moest op onze reis 1 van de hoogtepunten worden en dat is het zeker geworden! Dit 'tempeltje' die een totale oppervlakte beslaat van 1 kilometer, was gebouwd in de jaren 1100. Het wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld én is hiermee een wereldwonder. Ondanks dat de tempel niet meer helemaal in originele staat is, is het nog steeds erg mooi en dan te weten dat ze in die tijd zo iets moois kunnen bouwen zonder machines. (ook nog video toegevoegd)

Daarna nog 2 andere Wat's (tempels) bezocht, de Bayon Temple en de Ta Prom Temple. Ook allebei mooie tempels, waarbij de bijzonderheid aan de laatstgenoemde was, dat deze tempel omgeven is door hoge bomen.

Al met al weer een mooie dag met twee volle fotorolletjes. A.s zondag vliegen we naar Malesië toe, geen (grote) activiteiten hier meer nu. We kunnen terugkijken op een supermooie week. Het was alsof de aapjes, die we aan het einde van deze dag onderweg totaal verrassend tegenkwamen, wilde zeggen dat we inderdaad steeds dichterbij Borneo komen ;)

Groeten en tot het volgende reisverslag.

• 03 Mei 2013 - 19:00

Chris:

ziet er zeer goed uit heren.

• 05 Mei 2013 - 09:48

Teun:

Heren,
    Je hebt het ff druk, en inmiddels zijn jullie 3 reisverslagen verder.
    Mooie trips maken jullie en de meest opvallende onthulling is dat Rodney kan koken.
    Zo zie je maar, waar een Azie trip niet goed voor is. Niet ontdekte sterke punten komen naar
    boven drijven.

Wat, oh Ankor Wat, nooit van gehoord, maar door julie reisverslag nu wat bekender.

Het is zuchten en puffen met 35 graden. Temperatuur in de Nederlanden ligt rond rond de
    17 a 18 graden. Met vooral zonnige blauwe lucht. En volgende week wordt het zelfs 20 graden.

Je leest veel verhalen dat de economie van Zuid Oost Azie aan het boomen is. Merken julie
    wat daarvan? Hogere prijzen? Veel bouwputten?

GENIET VAN DE TRIP!!