Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sander - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sander - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Sander

10 Mei 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ziek in je vakantie, het moest mij de afgelopen week helaas overkomen. Dit komt vooral door een combinatie van extreme temperatuurschommelingen (van heel warm in de buitenlucht naar erg koud in een plaats met airco voorziening) én minder/niet regelmatig eten. Van de drie dagen dat wij in Kuala Lumpur zijn geweest, heb ik zo'n anderhalve dag griep en last van mijn maag gehad. Gelukkig ben ik nu weer langzaam herstellende van deze Maleisische malaise!

Maleisie is veel beter ontwikkeld dan de meeste andere Aziatische landen. Dit zie je bijvoorbeeld terug aan de zeer goede infrastructuur, stenen huizen maar ook gewoon aan het bijna Europees 'waardige' prijspeil. In de hoofdstad Kuala Lumpur is het ene gebouw nog groter dan de andere, stikt het van de fast food ketens en 'shop till you drop' is mogeljk in 1 van de vele luxe shopping malls. Als je een gat in je hand hebt dan zit je hier goed voor bijvoorbeeld een Rolex of zo; moet je wat punten scoren, koop dan toch dat dure chocolaatje dat dan waarschijnlijk snel in de honderd euro kan lopen.

KL wordt in 1 adem genoemd met de Petronas Twin Towers. Met zijn 88 verdiepingen en 452 meter hoogte was dit in 1998 het hoogste gebouw in de wereld, nu inmiddels nummer 6. Rodney heeft de lift genomen naar de 41e verdieping, waar de twee torens verbonden worden door de Skybridge, én de 86e verdieping. Magnifiek. Zelf kon ik die dag helaas niet mee, heb alleen de towers van buitenaf bewonderd, maar echt, alleen dit al is absoluut geweldig.

Op onze derde en laatste dag ook nog naar Batu Caves geweest. Zelf geen huiswerk gedaan én benieuwd wat Rodney uitgekozen had. Op advies van de hotel medewerker de monorail (skytrain) en de lokale 166 genomen, waarbij we uiteindelijk op een 'close by' de cave gedropt zouden worden. In de praktijk bleek 'close by' echter een loopafstand van meer dan een uur.. Ach, kleinigheidje... Toegegeven, het werd ons wel lastiger gemaakt want het blijkt dat er meerdere Batu Caves zijn. En als je dan de grotten ziet en denkt hier is het, maar er op dat moment twee dezelfde richtingsborden 'Batu Caves' totaal de andere kant op wijzen, ben je op dat moment weer even terug bij af :P. Uiteindelijk toch bij de juiste Batu Cave aangekomen en dit blijkt een grote kalkstenen Hindoestane tempel in een grot te zijn, met daarvoor een grote gouden beeld. In deze grot leven apen, die vervolgens ook niet te beroerd zijn om eens goed voor de foto te gaan zitten :-)

Groeten.

• 10 Mei 2013 - 12:19

Chris:

jij kan ook nergens tegen he sander hahahaha

gelukig dat je maar weer aan de betere hand bent.
    veel plezier daar verder.

• 10 Mei 2013 - 16:25

Teun:

Heren,
    Ik had, gezien het prijspeil, gedacht dat jullie de eerste tuktuk terug naar Cambodja zouden nemen.
    8 euro voor een pint, ik zou daar ook ziek van worden.

Sander,
    Altijd balen, ziek zijn op je vakantie. Maar je kunt weer verder met de reis, dus weer
    genieten.

Rodney,
    Ik heb weer wat voetbaluitslagen/updates voor je:
    Ajax kampioen van Nederland.
    ADO Den Haag - Feijenoord: 2-0.
    Chelsea - Tottenham: 2-2.
    Liverpool - Everton: 0-0.

• 12 Mei 2013 - 16:22

Lidi:

Leuk om je verslag te lezen, Sander! Nog een fijne vakantie verder.
    Groetjes je tante Lidi