MS Monarch - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sander - WaarBenJij.nu MS Monarch - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sander - WaarBenJij.nu

MS Monarch

Door: iskanderopreis

Blijf op de hoogte en volg Sander

27 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Vanmiddag zijn wij vanuit onze thuishaven Curacao aan boord gegaan van de MS Monarch. Dit is het startpunt van onze 7 daagse cruise door het Caribisch gebied. Ruim 3 uren vóór vertrek waren we al aan boord (!) en genoeg tijd dus om alle formaliteiten af te handelen.

Zoals de verplichte reddingsinstructie, dit hield eerst een stukje informatie in en vervolgens een soort bhv oefening, waarbij het de bedoeling was om ná de beep '7 kort en 1 lang' ons reddingsvest en daarna die van Deliana om te doen, om vervolgens als een speer naar de 7e verdieping van het schip te gaan. En afhankelijk van een vooraf toegewezen groepsnummer naar een bepaalde plek op deze verdieping. Leuk, maar toen wij de vesten uiteindelijk aan hadden was meer dan driekwart van de 150 aanwezigen allang uit de zaal vertrokken en toen wij uiteindelijk de exacte plaats van bestemming hadden gevonden stond er op die plek, behalve de instructeur, niemand meer. Oorzaak van het te laat zijn was dat we “even” een discussie hadden of we Deliana haar vest ook aan moesten doen of dat we haar zonder vest in de buggy moesten plaatsen. Uiteindelijk kozen we voor de 1e optie. We weten wel zeker dat het straks sneller moet, ook omdat we dan eerst naar ons hutje moeten om de vesten te halen.

Op het schip is het heerlijk. Regelmatig zitten we op het balkon en hebben dan met een aantal pina colada's en bier het ultieme vakantiegevoel gevonden. Slechts 1 verdieping verwijderd van het zwembad en de bar én dus ook 1 verdieping verwijderd van een nieuw drankje. Regelmatig heen en weer dus om onszelf tevreden te houden.

Het zwembad is op het dek van het schip op de elfde verdieping. Waarschijnlijk straks pas even zwemmen, dit is er nog niet van gekomen, maar we moeten natuurlijk ook rekening houden met de middagrust van Deliana. Sfeer bij het zwembad is levendig door de relaxte muziek en animatieprogramma. Alles wel in het Spaans trouwens, doordat er veel Colombianen, Venezolanen en Curacaoenaars aan boord zijn. Het eten en drinken is all inclusive en de kwaliteit kan misschien wel iets beter, maar we zijn zeker tevreden met wat we krijgen. Al moet ik wel zeggen dat ik het water laat staan door het chloor wat er in zit. Ook geen probleem trouwens, ik neem wel een sapje extra :-)

Morgenvroeg komen we aan in Colon (Panama), waar we uitkijken naar een bezoek aan het Panama Kanaal. Ook schijnt het shoppen niet duur te zijn, dus ben benieuwd of daar nog wat te halen valt :P

Groeten en tot de volgende keer!

• 28 Maart 2014 - 07:26

Niels:

Klinkt allemaal relaxed!!!....geniet er van!!

• 28 Maart 2014 - 07:46

Chris:

lekker bezig dougie! niet te bruin terug komen he.

• 28 Maart 2014 - 08:20

Pa:

In dat tempo kunnen jullie achter de reddingsboot aan zwemmen.

• 04 April 2014 - 14:07

Herman:

Ruim 3 uur te vroeg? Jullie ?
    Gelukkig; even later lees ik jullie te laat waren, zo ken ik jullie weer.
    Overigens blijft Deliana waarschijnlijk beter drijven met een zwemvest dan in een buggy. Volgens mij is de juiste keuze gemaakt.

Klinkt helemaal niet verkeerd zo dat leven aan boord, hapje, drankje, muziekje, zonnetje. Hmmm is goed uit te houden denk ik.