Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sander - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sander - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: iskanderopreis

Blijf op de hoogte en volg Sander

31 Maart 2014 | Colombia, Cartagena

We zijn inmiddels weer uit de haven van Cartagena vertrokken en zijn vandaag de hele dag op zee. Tijd voor wat ontspanning dus. Bernice een massage, Deliana een duik in het zwembad en ikzelf even de sportschool in bijvoorbeeld. allemaal verschillende dingen dus. Doordat het zoeken naar elkaar soms lastig is op een schip met misschien wel 2000 man (en 800 medewerkers), is het handig om in ons hutje even op te schrijven waar we 'denken' ons te gaan begeven op het schip. Maar natuurlijk hoeft dit dan weer geen garantie te geven dat we elkaar dan ook vinden :-)

In Cartagena de Indias hebben we gisteren een stedentrip gedaan van 4,5 uren. Met 31 graden, maar zónder een Caribbische bries was het goed insmeren. Voor Deliana een lange 'zit' dus, maar ze kon gelukkig goed tegen de warmte en is gewoon in de brandende zon in slaap gevallen. Net haar vader dus :-)

Tijdens de trip hebben we een militair fort bezocht, gebouwd door de Fransen maar met hulp van de Indianen en door hun inbreng is dit goed te zien aan de stijl. Daarna een Colombiaanse folkore uitvoering gezien om vervolgens de oude binnenstad van Cartagena te bekijken. Deze is in koloniale stijl gebouwd en terecht op de Unesco lijst. Tot slot nog even langs het huis (of 1 van zijn huizen) van Julio Iglesias gereden, zo pal aan de boulevard, helemaal niet slecht dus.

Al met al weer een hele mooie dag met de oude stad als hoogtepunt en een korte glimp van dit land wat echt prachtig moet zijn. Helaas voor ons, maar de MS Monarch moet alweer verder en op naar de volgende stop: Aruba!!! Wow, en in korte tijd zoveel verschillende landen bezoeken is dan gelijk wel dé charme van een cruise!

Groeten,

• 31 Maart 2014 - 12:18

Chris:

goed bezig dougie!

• 14 April 2014 - 21:59

Herman:

800 medewerkers? Dat is veel zeg. Nou ja, ze zullen allemaal wel nodig zijn.

Gezellige verzameling objecten in dat fort, die indiaanse hulp was ongetwijfeld een spontaan, welgemeend staaltje goede burendienst.....

De folkloristische uitvoering.... geen foto's van. Was het zo tenen krommend?
    Hoeft overigens niet zo te zijn, een enkele keer wordt je leuk verrast door zo'n optreden (ja, in de loop der jaren best een hoop van die, in de trip inbegrepen, shows gezien).

Onder de indruk van Colombia na 4,5 uur; ben benieuwd waardoor.