New York II - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu New York II - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu

New York II

Door: Iskanderopreis

Blijf op de hoogte en volg Sander

15 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen hebben we New York verlaten en zitten nu in onze knalrode Beetle op weg naar Philadelphia. Aangenaam verast, omdat wij een heel andere auto zouden krijgen.
Wij mochten nu kiezen en zo moeilijk zijn wij dan ook weer niet. Cruise control aan en gaan!!! Super bak. Heerlijk man ;-)

Ook op onze laatste dag in NY hebben we mooie dingen gedaan.
Eerst het Natural Museum of History, waar je de 5 werelddelen ziet vanaf ongeveer de prehistorie tot nu.
Ook zijn we op de Empire State Building geweest, waar je de lift neemt tot de 86e verdieping (in minder dan 1 minuut!), prachtig om NY zo te zien.
Daarna een rondleiding in Madison Square Garden, thuishaven van o.a. de Knicks en Rangers (ijshockey). Het was gisteren 'Matchday' voor de Rangers,
waarbij een beslissend duel werd gespeeld voor de Stanley Cup (waarschijnlijk geen wedstrijd meer bezoeken)
Ten slotte zijn we op Time Square beland en gezien waarom 'this city never sleeps'. Mega billboards, overal skyscrapers, loeiende sirene's, verkeersleiders die overdonderd worden door de menigte.
Gek op M&M's trouwens? Op Time Square vind je een enorme M&M's store van 3 verdiepingen waar je vast een lekker smaakje kan vinden. NY op en top. Super :-)

NY afsluiten met een biertje en de Stanley Cup. Dit werden er wel 2. In de pub gingen we mee in de sfeer en toen de Rangers op een gegeven moment op 1-1 terugkwamen juichten wij net zo hard als de rest. Zonder clubgevoel en zelfs geen idee wie hun tegenstander was :P. Maar het was leuk en we hebben genoten.
Aangezien een biertje 5 dollar was, kon je ook aan het bonnetje zien dat we een leuke avond hadden gehad. Die bewaren we voor het plakboek.

Morgen zijn we in Philadelphia waar we o.a een voormalige gevangenis gaan bezoeken. In deze stad is tevens de onafhankelijksverklaring v/d VS getekend en we zullen dit document zeker gaan zoeken.

See ya later!!

• 15 Mei 2015 - 05:34

Maikel:

Zo te lezen hebben jullie de afgelopen dagen onvergetelijk kennis gemaakt met New York en andersom ;-) Op naar het volgende leuke avontuur!

• 29 Mei 2015 - 14:42

Herman:

Drukke dag weer geweest mannen.
    Drie verdiepingen M&M's ... Hoe hou je dat interessant ?
    En dan het historisch museum. De mensen worden zo te zien wel goed onderhouden, maar die arme schildpad. Die zijn ze iets te lang vergeten zo te zien....