Philadelphia en Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu Philadelphia en Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu

Philadelphia en Washington

Door: Iskanderopreis

Blijf op de hoogte en volg Sander

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn in 1 week al heel wat fast food ketens tegengekomen. Het krioelt hier ervan. Bij benzinepomps, motels, grote winkelketens of gewoon ergens anders op je route zie je ze vaak. Vanaf de snelweg zijn er aparte borden met daarop de ketens die je bij een afslag tegenkomt. (soms wel 6 op een bord!!). Het fast food eten wordt dus makkelijk gemaakt en lijkt de gewoonste zaak hier. Wij passen ons makkeljk aan, maar toch proberen we te letten op het eten van gezond voedsel. Want met alleen een stukje sla bij je hamburger red je het niet. En met je hotelontbijt dat alleen bestaat uit een chocolade donut natuurlijk ook niet :-)

Onze roadtrip brengt ons als eerste in Philadelphia. We zijn hier eigenlijk maar een middag echt geweest.Eerst hebben we de Eastern State Penintiary bezocht, een voormalige gevangenis waarin o.a Al Capone in zat. Daarna een bezoek aan de Liberty Bell, die symbool staat voor de Amerikaanse revolutie, voor vrijheid. Ook vind je in deze stad een beeld van ‘Rocky’ bij de plek waar de bekende ‘trappenloop’ scene opgenomen werd voor 1 van de Rocky films.

Na ons ‘spoedbezoek’ aan Phila zijn wij naar Washington gereden en zijn hier nu 2 dagen. We hebben prachtige oorlogsmonumenten gezien waar Amerikaanse strijders worden geëerd. O.a de 2e wereldoorlog, Vietnam- en Korea-oorlog. Daarnaast vind je hier natuurlijk het Witte Huis, Capitool en het Washington Monument (is 170 meter hoog, ter ere van de eerste Amerikaanse president). Ten slotte worden verschillende personen geëerd, vooral oud-presidenten. Erg gaaf dat we het politiek ‘hart’ hebben gezien. Tevens was dit onze 'Memorial Day'.

In Washington hebben we via internet een slaapplek gevonden bij een gezin thuis. (een hotel hier kost hier namelijk minimaal 150 euro p/n!!). Ondanks dat we vooraf gereserveerd hadden, waren ze bij aankomst nog niet helemaal klaar met de kamer. We hebben gewoon even meegeholpen met de bedden en nog wat kleine dingen. En mijn was mocht ik doen. Net als thuis zo’n beetje. Als de vriendelijke gastvrouw ons gevraagd had om nog even te vegen hadden we dat ook gedaan. Al met al een leuke en nieuwe ervaring.

Hoogste tijd om te slapen nu. Morgen gaan we eerst naar het Pentagon en gaan dan in ieder geval verder zuidwaarts rijden. Geen idee waar we exact terechtgekomen....!!!!!

Gr en tot de volgende keer!

• 18 Mei 2015 - 18:09

Pa Hoek:

Mooie foto,s wordt wel een hele culturele reis

• 18 Mei 2015 - 22:55

Ronald:

Jullie zijn behoorlijk ondernemnnd zeg! Leuk om het zo mee te maken.