Charleston en St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu Charleston en St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu

Charleston en St. Augustine

Door: Iskanderopreis

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 Mei 2015 | Verenigde Staten, Saint Augustine

In de afgelopen dagen hebben we het gaspedaal even ingetrapt. We zitten nu in Daytona Beach en zijn alweer zo’n 500 miles verder sinds het laatste reisverslag. We zijn in Florida en lopen nu inmiddels al zo’n 4 dagen voor op schema. Op onze route hebben we de auto in Charleston en St. Augustine nog wel op kort parkeren gezet.

Bij aankomst in Charleston wilde we een nationaal park bezoeken maar dit plan viel letterlijk in het water. Een tropische bui kon je het allang niet meer noemen, want het kwam een goed deel van de dag met bakken uit de hemel. Bakken!!!
De volgende dag was het met 32 graden weer mooi en hebben we Fort Sumter bezocht, dat bij de haven van Charleston ligt en te bereiken is via een boottocht van een half uur. Op deze plaats is de Amerikaanse burgeroorlog in 1861 begonnen. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de USS Yorktown (‘Fighting Lady’), dit is een vliegdekschip van de Amerikaanse Navy die tijdens de Tweede Wereldoorlog is ingezet. Maar ook in de Vietnam en Korea oorlog.

We hadden nog een dag Charleston gepland en zelfs al een reservering gedaan bij mensen thuis, maar deze werd op het laatste moment afgewezen omdat ik in mijn aanvraag te weinig over mezelf verteld had. Huh dachten wij.... want een keurige intro met reisdoel en pasfoto zat erbij. Wat wil je nog meer weten dan...bewijs van goed gedrag of zo?

We besloten daarom om nog in de namiddag naar St. Augustine te rijden. Dit is de oudste plaats in de VS dat grote tijd in handen was van de Spanjaarden. Dit zie je terug aan de Castillo de San Marcos, een fort die in de 17 eeuw is gebouwd. Verder mooie gebouwen hier en een levendig centrum. En dan nog de haven, waar het met een bakkie koffie en het eerste Caribbisch windje goed te doen was. Al met al een prachtige plaats.

Dit weekend blijven we in Daytona Beach waar we uitkijken naar het beroemde racecircuit. We verwachten trouwens drukte omdat het maandag Memorial Day is in de VS en mensen er op uit kunnen trekken. Voor ons zal deze bestemming vooral strand betekenen en weer een keer lekker goed eten. En een biertje om niet te vergeten!!!....thirst things first namelijk :-) 

Gr en tot laters!!!

• 23 Mei 2015 - 08:55

Reee:

Hey!
    Mooie plaats dat St Augustine

• 23 Mei 2015 - 09:59

Rodney:

Sander, ik snap wel dat die mensen jou alleen een slaapplaats wilden aanbieden met een bewijs van goed gedrag :-). Prachtig daar zo te zien, geniet van het strand en jullie biertje(s)!

gr.rodney