Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Sander - WaarBenJij.nu

Miami Beach

Door: Iskanderopreis

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 Juni 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Voordat we naar Miami Beach gingen zijn we eerst naar het Everglade Safari Park gegaan. Dit natuurgebied staat bekend om de vele plant- en diersoorten. We hebben een boottocht gemaakt van 40 minuten waarbij je wat geluk moet hebben om wat te spotten. Dit hadden wij want we hebben veel (!) alligators gezien. Verder alleen nog een reiger die vervolgens door iedereen op de foto gezet werd. Maar is een reiger dan zo bijzonder??? Mooi om te zien hoe dat ging, want je bent uiteindelijk aan het spotten. Na de tocht nog een wildlife show en een wandeling.
Heerlijk om hier je roadtrip af te sluiten!

Van de Everglades even naar ander natuurschoon. Op het strand van Miami Beach namelijk!! Lig je daar te bakken, zie je ineens een fotograaf een praatje maken met 2 mooie dames schuin voor je op enkele tientallen meters. Of ze even wilden poseren, had hij vast gevraagd. Want even later liepen de dames hand in hand naar zee voor een fotosessie, en het duurde misschien 10 minuten voordat ook de bovenstukjes uit waren. Ik lag al goed terwijl Chris nog met zijn gezicht naar de boulevard lag. Eerst keken de mensen nog voorzichtig van een afstand maar geleidelijk aan kwamen de mensen dichterbij en gingen er zelfs bij zitten! Of mensen die van de handdoek kwamen en besloten hun drankje verder in zee te drinken om het zo beter te zien. Het mocht allemaal en uiteindelijk gingen zelfs mensen met hun op de foto (dit mocht van hun vrouw). Even dachten wij dat dit de voorkant van ons reisalbum zou worden maar hebben dit toch maar niet gedaan. Het was een aangenaam uurtje voor ons, mooi en nog niet eerder vertoond :-)

In Miami Beach zijn we inmiddels een aantal dagen. Wat hier opvalt is dat er soms geen Engels gepraat wordt maar alleen Spaans. Raar zou je zeggen, nu gegoogeld en gezien dat 70% v/d inwoners oorspronkelijk uit Cuba en Mexico komen. Vandaar.

Verder is het eten en drinken duur. Waarschijnlijk komt dit doordat wij in South Beach zitten en hier gebeurt het. Je hebt de Ocean Drive, een straat (1,5 km lang) die parallel aan het strand loopt met volop eet- en drinktentjes.
Op onze aankomstdag zijn we bij de Italiaan (vlakbij Ocean Drive) gaan eten en met 2 kleine Heineken erbij was de rekening zo’n 70 euro! Dit is veel, maar het meest absurde moesten we nog meemaken want 2 dagen later dronken we een biertje op de Ocean Drive voor ruim 25 dollar.....per biertje!!! (=bijna 25 euro). Auw!! Toen we ‘s-avonds gingen stappen eerst gegoogeld en gelukkig is er nog wel een beter barretje. En ook hebben we een kookstel op de kamer.

Al met al genieten we hier, met dagelijks 30 graden trouwens. De komende dagen strand en wie weet toch nog een biertje ergens. We zien wel :-)

• 01 Juni 2015 - 08:25

Maikel:

25 Dollar per biertje?! Dat was vast geen Jaeger bier! Fooi zat er waarschijnlijk niet in die ronde ;-)

Geniet er nog van deze week!

• 01 Juni 2015 - 10:07

Pa:

Met zo,prijs raak je dadelijk van het bier af.

• 01 Juni 2015 - 11:28

Remon:

Volgens mij mis ik wat foto's van de strandsessie?

• 01 Juni 2015 - 21:30

Rodney:

25 dollar per biertje?!... glazen van 2,5 liter dan zeker? Kun je daar geen Vietnamees bier krijgen voor 30 cent? En kunnen jullie geen alternatieve voorkant van jullie reisalbum maken :-)? Have fun daar!