Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 November 2010 | Thailand, Bangkok

Bangkok
Een goed begin.... De ellende begon nadat we de grens van Duitsland passeerden. Door een slechte anwb routebeschrijving en
nog onduidelijker aangegeven borden in Duitsland (er was geen overigens geen licht)
kwamen we zo'n 2 uren van tevoren aan op het vliegveld van Dusseldorf. Toen bleek dat onze gereserveerde parkeerplaats op zo'n half uur lag van het vliegveld!! Dat konden we natuurlijk nooit meer halen dus uiteindelijk besloten om de eerste de beste parkeerplaats bij het vliegveld te nemen. Dit wordt waarschijnlijk een dure grap :(
Gelukkig hebben we uiteindelijk op tijd ingecheckt.
De reis was goed, maar lang met wat vertraging. In Dubai een overstap met tijd voor de eerste pint. Smaakte zeeeeer goed :-) dat mag ook wel als ze 8 euro p.s zijn!!!!!!!!!!!!
In Bangkok kwamen we savonds aan (lokale tijd). Helemaal kapot natuurlijk, maar na al dat gestress en een zware reis blij dat we er waren :-)
We zijn inmiddels aan het einde van ons bezoek aan Bangkok. We hebben een aantal dingen gezien, zoals het koninklijk paleis, een 'paar' tempels en boedha's, boottochten en thaiboxen. Het eten is prima (nog niet aan de dunne :) ) en het Chang-bier smaakt naar meer!!!!!!!!!
Vandaag staat er nog een fietstocht op het programma, vanaaf sit down and relax want morgen gaat de wekker om 03.00 uur (wat een vreselijke tijd :P ). Op naar Hanoi.
Nou ben er vandoor heb wel weer genoeg geschreven. Ga maar eerst eens een overheerlijke dippy doen in het zwembad :-)

Fietstocht
Op de laatste dag in Bangkok hebben we, zoals ik vermeld had,nog een fietstrip door het dagelijks leven van Bangkok gedaan.
De drukte en het toerisme kom je in de arme binnenwijken niet tegen. De fietstocht was indrukwekkend, mooi is het om te zien
hoe blij de mensen zijn met weinig, kinderen geven hi-fives en het plezier straalt er van af.
Als je dit zo hebt meegemaakt snap ik niet hoe toeristen uit Europa zich zo onrespectvol en groot kunnen opstellen naar de thaise bevolking. Toon respect en besef dat wij het in Europa veel beter hebben.

Laterrss en tot het volgende verslag!!

  • 30 November 2010 - 09:40

    Herman:

    Hoi Sander, de link is gelukt !!!
    Ik benijd je wel als ik zo die foto's van Bangkok zie; hier vriest het inmiddels en er ligt sneeuw (avondspits gisteren 845 km, langste ooit)
    Zo te lezen was het een lastige start (balen van die parkeerplek). Hoop dat het reizen verder geheel probleemloos verloopt
    Groet,
    Herman

  • 01 December 2010 - 08:59

    Richard:

    Hi Dougie!

    Mooi werk dat je heelhuids in Bangkok bent aangekomen.

    Jij ligt nu op een massagetafel (happy end) met een fles Chang en 32 graden en ik ben aan het werk en kijk naar een winterlandschap (gevoelstemperatuur: - 12...)

    Veel plezier in de Orient en ik kijk uit naar het volgende reisverslag

    Gr. aan Rodney

  • 01 December 2010 - 09:20

    Arnold:

    joow ik snapte het begin verhaal niet helemaal 26 november tot 24 november maar dat zal december zijn denk ik ;)
    relaxte fotos. Ik doe eff een rondje mee als je gaat biken ;) Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.

    gr Arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sander

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 61244

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 21 Augustus 2017

Thailand en Laos

06 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Thailand

11 Mei 2015 - 04 Juni 2015

Roadtrip USA

22 Maart 2014 - 07 April 2014

Mijn rondreis door de Caribbean

25 April 2013 - 24 Mei 2013

Thailand, Cambodja en Maleisië

23 September 2011 - 14 Oktober 2011

Mijn rondreis door China

26 November 2010 - 24 December 2010

Mijn rondreis door Thailand en Vietnam

Landen bezocht: